WEVER : op Weg naar Effectieve VERkeerseducatie. In opdracht van het Interprovinciaal Overlegorgaan IPO.

Auteur(s)
Twisk, D.A.M. Witvoet, J. Wesseling, S. Hukker, N. Vissers, J. Hegeman, G. Karsten, J. Chen, W. Roelofs, E. Wijnen, M. & Slinger, W.
Jaar
Samenvatting

Het doel van het WEVER project is te komen tot een structurele effectmeting van verkeerseducatie in de periode 2016-2020. Dit rapport is de uitkomst van het tweede van de vijf jaren (2016). Het bevat de resultaten van de toepassing van de nieuwe versie van de ‘Fietsmeetlat BO”. Deze versie is doorontwikkeld op basis van de resultaten van het prototype (FietsmeetlatBO 1.0), en bij ongeveer 300 basisschoolleerlingen uit groep 8 afgenomen. Doel van deze afname is inzicht te krijgen in de kwaliteit van de meetlat, in de verkeerscompetenties van leerlingen aan het begin van groep 8 en in de invloed van externe factoren op het toetsresultaat. Resultaat daarvan is een beproefde fietstoets om de veiligheidsrelevante competenties van jonge fietsers in groep 8 vast te kunnen stellen. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

11 + 3 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20180440 ST [electronic version only]
Uitgave

Amersfoort, [s.n.], 2017, 59 p., 14 ref.

SWOV-publicatie

Dit is een publicatie van SWOV, of waar SWOV een bijdrage aan heeft geleverd.