Windshield impact response : an empirical study of the standard three-ply construction.

Auteur(s)
Browne, A.L.
Jaar
Samenvatting

An experimental program to characterize the impact response of a standard 3- ply high penetration resistance (HPR) windshield was conducted using a specially designed linear impactor test facility. Parameters varied included the location and angle of impact, impactor mass and velocity, windshield bonding system, and windshield integrity (whether it was pre- cracked). Specific findings are presented.

Publicatie aanvragen

2 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 29811 (In: B 29801 [electronic version only]) /91 / IRRD 829249
Uitgave

In: Proceedings of the 33rd Stapp Car Crash Conference, Washington, D.C., October 4- 6, 1989, p.153- 175, 25 ref. SAE Paper No. 892434.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.